Odżywianie, które pozytywnie wpływa na długość życia

kk

Nie od dzisiaj wiadomo, że sposób odżywiania znacząco wpływa na nasze zdrowie i długość życia. Niestety Polacy popełniają wiele błędów żywieniowych, które powodują konieczność wizyt u lekarza często już w średnim wieku. Warto więc przemyśleć swój sposób odżywiania i wprowadzić konieczne zmiany. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, żeby się nie przejadać i nie jeść bezpośrednio przed snem.

Błędem wielu osób jest także łączenie zbyt wielu produktów w jednym posiłku. Wskazane jest by zjeść syty posiłek zwłaszcza gdy jest to śniadanie czy obiad, nie może być jednak tak, że ktoś w ramach jednego posiłku zjada kanapki, jajecznice, do tego przegryzie słodycze, w międzyczasie wypije mleko i napój gazowany.

Takie mieszanki są dla naszego organizmu zabójcze. To czego należy się wystrzegać to przede wszystkim potrawy smażone oraz potrawy bogate w węglowodany. Podstawą diety Polaków często są takie dania jak: kopytka, frytki, pierogi, krokiety czy placki ziemniaczane. To jednak zdecydowanie nie jest zdrowe. Pamiętajmy o tym by jeść codziennie jak najwięcej świeżych warzyw i owoców. Do tego warto jeść także różnego typu orzechy i pestki dyni czy słonecznika. Polacy spożywają także zbyt dużo wieprzowiny. Mięso jest nam jak najbardziej potrzebne, jednak warto tu wprowadzać urozmaicenia. Jedzmy więc wołowinę, cielęcinę i drób w różnych odmianach. Bardzo zdrowe są także ryby, których my Polacy ciągle spożywamy za mało. Ryby możemy spożywać nie tylko w formie smażonej do obiadu ale także jako pasty, ryby w galarecie czy przekąski ze śledzi. W zdrowej diecie, która wydłuży nasze życie nie ma także miejsca na napoje gazowane, przesłodzone soki czy wysoko przetworzone dania gotowe ze sklepu.